Kaj je jamstvo za skladnost?
Jamstvo za skladnost blaga, digitalne vsebine in storitve je pravno opredeljena pravica kupca, ki jo ima potrošnik v razmerju do prodajalca. Jamstvo iz naslova skladnosti lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu katerega koli izdelka, storitve ali digitalne vsebine, če ta ne deluje, nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo. Jamstveni rok je 2 leti.
Podrobnejše informacije o jamstvu za skladnost
Kupec, ki je potrošnik, lahko pri družbi Eltok d.o.o. (v nadaljeanju ponudnik) uveljavlja svoje pravice iz naslova jamstva za skladnost blaga, če so izpolnjeni pogoji, določeni v Zakonu o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22, ZVPot-1).
Kupec uveljavlja svoje pravice iz naslova jamstva za skladnost blaga, če o neskladnosti obvesti ponudnika v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. Ponudnik je odgovoren za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in se pokaže v dveh letih po dobavi blaga. Kupec mora v obvestilu o napaki natančneje opisati neskladnost in ponudniku omogočiti, da stvar pregleda. Obvestilu o neskladnosti je potrebno priložiti kopijo računa in pogodbo o nakupu oziroma drug ustrezen dokument (npr. prevzemno-predajni zapisnik). Obvestilo o neskladnosti lahko kupec sporoči/preda osebno v poslovalnici z naslovom Prešernova cesta 82, Grosuplje, ali po elektronski pošti na: info@eltok.si.
Kupec lahko od ponudnika zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko je ponudnika obvestil o neskladnosti, ki ne sme biti daljši od 30 dni, brezplačno odpravi neskladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za kupca, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega naročnik potrebuje blago. Rok se lahko podaljša za najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar ne dlje kot za 15 dni. Ponudnik bo kupca obvestil o številu dni za podaljšanje roka in razlogih za podaljšanje pred potekom 30-dnevnega roka.
Kupec, ki je pravilno obvestil ponudnika o neskladnosti, je upravičen, da po sledečem vrstnem redu:
- od ponudnika zahteva brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
- od ponudnika zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Če je obstoj neskladnosti na blagu sporen, bo ponudnik kupca o tem obvestil najpozneje v roku 8 dni.
Jamstvo za skladnost storitve
Naročnik, ki je potrošnik, lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova jamstva za skladnost storitve, če so izpolnjeni pogoji, določeni v ZVPot-1. V primeru nepravilnosti pri opravljeni storitvi lahko naročnik, ki je o tem obvestil ponudnika:
- zahteva neodplačno odpravo nepravilnosti pri opravljeni storitvi;
- zahteva ponovno izvedbo storitve;
- zahteva vračilo dela kupnine v sorazmerju z nepravilnostmi pri opravljeni storitvi ali
- odstopi od pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Če obstoj nepravilnosti pri opravljeni storitvi ni sporen, ponudnik čimprej, vendar najpozneje v osmih dneh ugodi naročnikovi zahtevi. Če je obstoj nepravilnosti sporen, ponudnik pisno odgovori naročniku na zahtevo v osmih dneh po njenem prejemu.
Roki, ki so določeni za odgovornost ponbudnika za neskladnost blaga, se smiselno uporabljajo tudi za neskladnost storitve, če s posebnim zakonom, npr. Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) ali pogodbenimi določili ni določen drugačen rok.